سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Sbartk

نظر

زیبایی در بین بانوان جایگاه ممتاز و ویژه ای دارد، داشتن صورت جذاب و زیبا آرزوی هر فردیست که در این میان ابروها نقش بسزایی در زیبایی دارد. اغلب خانم ها به خاطر داشتن استرس و استفاده مداوم از مواد آرایشی زیاد ، دچار ریزش ابرو می شوند، به همین خاطر اکثر افراد همیشه لوازم آرایشی چون سایه ابرو، مداد ابرو، ماژیک ابرو را با خود به همراه دارند و به طور مداوم از آنها استفاده می کنند.این محصولات زیبا کننده موقت، اثرات مضری را بر جای می گذارند، اما در علم زیبایی راهکارهایی برای زیبا تر شدن وجود دارد، که با پرداخت هزینه زیاد می توانیم محصولاتی  را خریداری کنیم که اثرات کمتری را بر جای می گذارد. یکی از این راهکارهای موثر هاشور ابرو بوده که به طور مفصل در مقاله زیر شما را با آنها آشنا می کنیم.

هاشور چیست؟

هاشور یا تاتو موقت، روشی است که جهت رفع کم پشتی یا کچلی موی ابرو به کار می رود. در این تکنیک از شبیه سازی مو استفاده می شود، آرایشگر به وسیله دستگاهی که انتهای آن دارای سوزنی نازک میباشد، مناطقی که عاری از مو بوده را به صورت نقطه ای پرکند.

این روش در ایران بسیار طرفدار دارد، روش انجام کار بدین شکل می باشد:

پس از مشورت با یک متخصص هاشور ابرو و انتخاب مدل ابرو،ابتدا به وسیله مداد، خطوط نازکی را روی ابرو می کشند، این کار همان نقش استنسیل را ایفا میکند، زمان انجام این کار بین 20 تا 30 دقیقه بوده و در قدم بعد،آرایشگر کرمی بی حس کننده به منظور کاهش درد روی ابرو می مالد.

با گذشت 15 دقیقه از این اقدام با ابزاری قلمی شکل که دارای 15 سوزن ریز در انتهای خود می باشد، کار را شروع می کند، از رنگ های گیاهی و شیمیایی برای هاشور زدن ابروها استفاده می کنند، افراد در پایان کار جهت رفع التهاب به وجود آمده از پماد ویتامین آ د باید به مدت دو هفته مصرف کنند. برای مراقبت از آن در ابتدا باید از آفتاب، سونا و حمام بخار دوری کرد و بعد از سه ماه مجددا آن را ترمیم کنیم.

هاشور تار موییهاشور ابرو رنگی هاشور ابرو به روش سایهمیکروپیگمنتیشن ابرو

 

هاشور تار مویی ابروتاتو ابرو به روش میکرو

 

هاشور ابرو منظمهاشور ابرو ملایم

 

تفاوت هاشور و میکروپیگمنتیشن

اولین تفاوت میکروپیگمنتیشن با هاشور در دستگاه و اجزای آن می باشد، دستگاه که برای میکروپیگمنتیشن استفاده می شود به دلیل جدا بودن قسمت ثابت با اجزای یکبار مصرف آن انتقال بیماری از فردی به دیگری بسیار کم بوده،به طور کلی امنیت این دستگاه نسبت به سایرین بیشتر است. در این روش از رنگدانه های مخصوصی جهت کاشت به کار می رود. در هاشور عمق نفوذ رنگ داخل پوست بیشتر بوده ،ولی در میکروپیگمنتیشن کمتر است.در میکروپیگمنتیشن خطوط ایجاد شده پررنگ و مشخص تر از هاشور ابرو بوده، اما در هاشور خط های ایجاد شده بیشتر حالت طبیعی به خود می گیرند.

این روش به دلیل آن که به بافت آسیب کمتری می رساند اغلب بدون خون ریزی با درد کمتری همراه است، اما در هاشور التهاب بالا بوده و میزان خون خارج شده با تعداد هاشورهای ایجاد شده رابطه مستقیم دارد، سوزن هایی که در دستگاه میکرو کاربرد دارد بسیار ظریف و نرم تر از دستگاه هاشور می باشد. همچنین مدت زمان ماندگاری هاشور بسیار بیشتر از میکروپیگمنتیشن می باشد.

ماندگاری و روش های انجام دادن هاشور و میکروپیگمنتیشن

همانطور که می دانیم ماندگاری میکروپیگمنتیشن نسبت به هاشور به دلیل ظرافت و حساسیت بیشتر و عمق نفوذ کمتر رنگدانه در عمق پوست کمتر است، در مجموع ماندگاری میگروپیگمنتیشن حدود 6 ماه تا 1سال و هاشور ابرو 2 سال است، که بعد آن ابروها نیاز به ترمیم دارند.

اما به خاطر عواملی چون رنگ پوست فرد، عمق کاشت، میزان تعریق، و جنس پوست ماندگاری میگروپیگمنتیشن متفاوت عمل می کند، همانطور که می دانیم هاشور به معنای ایجاد خطوط،(خط انداختن) برای هر چه طبیعی تر نشان دادن خط ابرو و کادر آن می باشد، هاشور انواع مختلفی دارد، ولی در مجموع روش اصلی هاشور زدن به یک شکل می باشد.

انواع هاشور ابرو

تصاویر قبل و بعد از هاشور ابرو

هاشور ابرو قبل و بعدهاشور خطیهاشور ابرو ردیفیمیکروپیگمنتیشن ابرو سادهمیکروپیگمنتیشن ابرو سه بعدیپیگمنت ابرومیکروپیگمنتیشن لب و ابروهاشور ردیفی و تار موییمیکروپیگمنتیشن ابرو همراه با دستگاه جدیدتاتو به روش میکروپیگمنتیشن

 

هاشور خطی:

در این نوع هاشور کادری دور ابرو می کشند که فرد بتواند راحت ابروهای خط را تمیز کند، هاشور های ایجاد شده در جهت خواب ابرو می باشد.

هاشور ابرو سه بعدی:

در این نوع هاشور، خطای دید ایجاد می کنند و به منظور برجسته نشان دادن ابرو به آن را به وجود می آورند. و در آن هاشور را به شکل حرف د مانند بر روی پوست می کشند.

هاشور ابرو هایلایت

 در هاشور هایلات از دورنگ دارک بلوند و لایت بلوند استفاده می شود، که برای شروع کار از رنگ دارک استفاده کرده و میان آن را با لایت بلوند سایه کاری می کنیم.

برای زدن هاشور از دستگاه برقی کارتریج دار که دارای رنگ های اف جی می باشد استفاده می کنند.در ابتدا کار با خط کشی کل اندازه پیشانی را به دست می آورند و بعد آن با شابلون ابرو و مداد، مدل ابرو را روی صورت نقاشی می کند، بعد آن با دستگاه که در انتهای آن حاوی سوزن های است، داخل کادر کشیده شده را پر می کنند.

 

منبع:beauty